
| « Listopad 2025 » | ||||||
| Po | Ut | Sr | Če | Pe | Su | Ne |
| 29 | 30 | 1 | 2 | 3 | 4 | 5 |
| 6 | 7 | 8 | 9 | 10 | 11 | 12 |
| 13 | 14 | 15 | 16 | 17 | 18 | 19 |
| 20 | 21 | 22 | 23 | 24 | 25 | 26 |
| 27 | 28 | 29 | 30 | 31 | 1 | 2 |
| 3 | 4 | 5 | 6 | 7 | 8 | 9 |

RASPORED ZVONA
Prva smjena
1. 8.00 – 8.45
2. 8.50 – 9.35
3. 9.45 – 10.30
4. 10.40 – 11.25
5. 11.30 – 12.15
6. 12.20 – 13.05
Druga smjena
1. 13.15 – 14.00
2. 14.05 – 14.50
3. 15.00 – 15.45
4. 15.55 – 16.40
5. 16.45 – 17.30
6. 17.35 – 18.20
Školski kurikulum objavljen na mrežnim stranicama škole, dostupan je učenicima, roditeljima i svima zainteresiranima za život i rad škole.
|
JEL'
Borislav Đurinec
|
tel: 032 - 332 - 459
-m.jpg)
https://www.citajmi.info/dogadanja/opsirnije/ekran-nije-prijatelj-nego-knjiga/

brosura-Autorsko-pravo-converted.docx
GPP 2024 2025.docx
HANA-Hrv o koronavirusu.pdf
NAVO ENJE IZVORA - vodic za ucenike 2 (1).pptx
NOVI Pravilnik o radu skolske knjiznice 2023.doc
NSK - naputak za rad svih vrsta knjiznica.pdf
Preporuke-za-rad-u-knjiznicama-i-antikvarijatima-tijekom-epidemije-koronavirusa-COVID-19.pdf
PROGRAM KNJIZNICNO.docx
Skolska knjiznica pruza informacije vazne za uspjesno ukljucivanje u suvremeno drustvo koje se temelji na znanju i informacijama.docx
Smjernice-za-rad-školskih-knjižnica-u-uvjetima-bolesti-COVID-19-2020-05-03.pdf
smjernice za web.docx
sto citati preko ljeta.docx
Virtualna referentna zbirka-JA.pdf
U našoj školi postavljena je putujuća izložba „Blackout poezija na temu: Junaci iz stripova“, koju organizira Hrvatska udruga školskih knjižničara Vukovarsko-srijemske županije i dr. sc. Anita Tufekčić, predsjednica županijske podružnice Udruge i naša školska knjižničarka.
Izložba je već gostovala u Gradskoj knjižnici i čitaonici Vinkovci u travnju 2025. godine.
Blackout poezija posebna je stvaralačka tehnika u kojoj se iz postojećeg teksta uklanjaju riječi, dok se preostale povezuju u nove poetske poruke. Ove godine učenici su inspiraciju pronašli u poznatim stripovskim junacima, poput Mickeyja Mousea i Snoopyja, čije se obljetnice pojavljivanja u stripovima obilježavaju upravo ove godine.
Na izložbi je predstavljeno 32 plakata koje su izradili učenici osnovnih i srednjih škola iz cijele Vukovarsko-srijemske županije:
Izložbu učeničkih radova možete vidjeti u našoj školskoj knjižnici.
Dobro došli na susret književnosti, umjetnosti i mašte naših učenika!
Tema 2025.: Beyond the Bookshelf: AI, Libraries, and the Future of Stories
Daleko od knjižnih polica, a blizu pričama: umjetna inteligencija, knjižnice i budućnost priča
" Ovogodišnja tema, prema uvodnim riječima predsjedavajućih IASL-a, poziva nas da sanjamo, stvaramo i ponovno zamišljamo što knjižnice znače u dobu oblikovanu umjetnom inteligencijom i digitalnim pripovijedanjem.
Školske su knjižnice nama znane kao mjesta čuda – prostori gdje raste znatiželja i cvjeta kreativnost.
U ovom vremenu one mogu postati i centri u kojima učenici istražuju umjetnu inteligenciju i oživljavaju priče na donedavno nezamislive načine.
Proslavimo kako se knjižnice nastavljaju razvijati — prihvaćajući budućnost, a istovremeno ostajući ukorijenjene u onome što ih čini čarobnim: radost priča, moć ideja i ljudske veze koje nas sve ujedinjuju.
Tema ISLM-a 2025. posvećena je uzbudljivim načinima na koje se knjižnice preobražavaju u digitalnom dobu. Jer knjižnica je živ, promjenjiv prostor — onaj koji nadilazi police i redove knjiga, a prihvaća kreativnost, tehnologiju i suradnju.
Zajedno istražimo kako UI i digitalno pripovijedanje mogu nadahnuti nove vrste učenja istovremeno održavajući čitanje živim. Otkrijmo kako tehnologija može pojačati maštu, kako se priče mogu povezati među kulturama i kako nas knjižnice mogu voditi u budućnost u kojoj svaki glas ima svoje mjesto.
Stoga zajedno promičimo pismenost u digitalnom dobu i pokažimo kako knjižnice njeguju ljubav prema učenju koja spaja tradicionalnu i modernu pismenost. Potičimo cjeloživotno i digitalno učenje u kojem su knjižnice centri istraživanja – gdje učenici čitaju, stvaraju i propituju.
Zagovarajmo knjižnice spremne za budućnost, povežimo se s drugima i slavimo raznolikost, slavimo knjige i digitalne narative koji odražavaju naše raznolike kulture, osnažujmo kreativnost i glas učenika jer su oni pripovjedači sutrašnjice. Pružimo im slobodu eksperimentiranja kako bi s povjerenjem izrazili svoju kreativnost. Podižimo svijest o preobražavajućoj ulozi knjižnica jer su one prostori za inovacije, dijalog i otkrića te je njihova uloga u oblikovanju budućnosti obrazovanja i mašte.
Dok putujemo dalje od polica s knjigama, sjetimo se da svaka sjajna priča – bilo da je napisana rukom ili uz pomoć umjetne inteligencije – počinje znatiželjom.
U ovom ISLM-u nadahnimo svoje učenike da postavljaju pitanja, da hrabro stvaraju i da sanjaju bez ograničenja. Podsjetimo ih da će, čak i kako se tehnologija razvija, srž pripovijedanja – empatija, mašta i povezanost – uvijek ostati prekrasno ljudska.
Zajedno gradimo budućnost priča! "
Učenici 4. razreda sudjelovali su na filmskoj radionici "Svijet kroz moje oči" u sklopu programa Ruksak (pun) kulture - umjetnost i kultura u vrtiću i školi u 2025. godini.
Filmska radionica trajala je 4 školska sata. Učenici su otkrili filmsku povijest i teoriju, primjere, te intenzivan rad na ideji i provedbi te snimanju kratkoga filma (unutar jednog filmskog kadra, tzv. one-shot film).
Zahvaljujem o se Pauli Skelin na izvrsnoj radionici.
Veselimo se ponovnom zajedničkom druženju!
8. travnja 2025. učenici 4. razreda sudjelovali su u 8. danima medijske pismenosti.
Cjelodnevni program za učenike, nastavnike i roditelje bio je jezičnom modelu ChatGPT kroz predavanje i radionicu (dobre i loše strane ChatGPT-a), koliko je pouzdan ili nesiguran u dijeljenju informacija te gdje i kako pronaći točne informacije koje su nam potrebne. Predavačice i voditeljice radionice su Jelena Cvrković, stručna suradnica školska knjižničarka, Silvija Galić, učiteljica razredne nastave, i Mirjana Levanić, učiteljica Informatike.
Učenici vođeni kroz radionicu koristili su jezični model ChatGPT i saznali koliko poznaje glavne znamenitosti grada Vinkovaca. Uočili su u suradnjii s roditeljima i učiteljicama koliko je dao točnih i netočih informacija.
https://www.medijskapismenost.hr/dani-medijske-pismenosti-2025-raspored-dogadanja/
Ove godine učenici 4. razreda sudjelovali su aktivno obilježavajući Noć knjige. Prije svega, uz učenje o priručnoj zbirci i snalaženju u istoj, učenici su pretraživali enciklopedije tražeći informacije o najdražim životinjama. Uslijedio je razgovor o njihovim omiljenim životinjama te su ih povezali sa basnama. Prisjetili su se što su basne i koje su im najdraže. U likovoma iz poznatih Ezopovih basni prepoznali su sve ljudske osobine (zavist, ljubomora, osveta...) i u likovima životinja. Na kraju, njihove učiteljice i školska knjižničarka otkrile su svoje najdraže basne kao i najdraže životinje. Ponovili smo kako sve točne informacije možemo pronaći u priručnoj zbirci (prije svega enciklopedijama). Druženje uz likove iz basne objedinili smo i kao dio ovogodišnjeg školskog projekta: "Odmor za druženje (uz knjigu)".
Školska knjižničarka
Jelena Cvrković
Svake godine 2. travnja, prigodom obilježavanja rođendana Hansa Christiana Andersena, slavi se Međunarodni dan dječje knjige (International Children’s Book Day- ICBD) kako bi se potaknula ljubav prema čitanju kod djece.
U četvrtak, 2. travnja obilježili smo Dan dječje knjige uz ODMOR ZA DRUŽENJE s knjigom. Učenici 1. c uz školsku knjižničarku prisjetili su se svoji omiljenih priča i slikovnica. Uz razgovor i druženju s najdražim pričama učenici su ilustrirali svoje najdraže likove iz poznatih bajki.
" Od prapovijesti do danas čovjek svoj svijet dijeli sa životinjama. Kao čovjeku najbliža bića, životinje su neizostavno prisutne u svim aspektima ljudskog opstanka i izričaja. Njihova prisutnost u mitovima, legendama i umjetničkim djelima svjedoči o njihovu snažnom utjecaju na ljudsku kulturu. Neizostavna uloga u popularnoj kulturi ukazuje na to koliko smo, kao čovječanstvo, na njih upućeni.
Životinje su, poput nas, neodvojiv dio prirode. Od najmanjih insekata do veličanstvenih kitova, svaka vrsta ima svoju ulogu u ekosustavu, pridonoseći njegovoj ravnoteži i bogatstvu raznolikosti života na Zemlji. One su i nepresušan izvor inspiracije. U književnosti životinje često simboliziraju ideje, ideologije i moralne vrijednosti. One su likovi i junaci, naratori i ključni akteri priča koje odražavaju ljudska stanja, ponašanja i misli. Često postaju i mnogo više od običnih likova – postavljaju pitanja o istini, smislu i svrsi; o tome što znači biti živo biće.
Danas sve više osvještavamo esencijalnu važnost životinja za opstanak života na planetu. Uočavamo i njihovu terapeutsku ulogu u našim životima te preispitujemo etičnost njihova iskorištavanja u prehrambenoj, farmaceutskoj i kozmetičkoj industriji. Suvremeni čovjek, suočen s posljedicama nekontroliranog iskorištavanja životinja i cijelog ekosustava, postavio je zaštitu ugroženih vrsta kao jedan od svojih imperativa.
Svjesni njihove nezamjenjive uloge u povijesti čovječanstva i umjetnosti, osobito književnosti, te prisutnosti u popularnoj kulturi, ovogodišnju Noć knjige posvećujemo životinjama. Pozivamo vas da zajedno istražimo njihovo mjesto u knjiškim svjetovima te pokušamo otkriti kako su, kroz vjekove, oblikovale naš pogled na svijet, naš odnos prema prirodi i sebi samima. "
Detalje o obilježavanju ovogodišnje Noći knjige možete pročitati pod Opširnije.
Učenici 5-ih razreda naše škole sudjelovali su Izazovu Bibliobusne službe u osmišljavanju najboljeg bookfacea povodom proslave njihovog 19. rođendana. Bookface je zanimljiv način promocije knjiga i poticanja čitanja. Ključ je u tome da čitatelj strateški postavlja lice ili tijelo uz korice knjiga tako da se odgovarajući dio poklopi sa slikom naslovnice, a zatim se fotografira. Rezultati su često vrlo zabavne fotografije. Naši su petaši uklopili sudjelovanje u Izazovu kao jednu od aktivnosti za školski projekt Stanka za odmor. Pod satom Hrvatskoga jezika s knjigama u rukama i mobitelima oni su pokušali snimiti što zanimljiviju fotografiju. Najuspješnije fotografije poslane su u Izazov Bibliobusne službe, a fotografija Nine Šibonjić, učenice 5.a r. osvojila je nagradu za najkreativniju fotografiju sa svojom naslovnicom Dama s kamelijama. Dana 20. veljače Nina je sa svojom mentoricom i učiteljicom Hrvatskoga jezika Ivanom Ćorić sudjelovala na svečanoj dodjeli nagrada. Prekrasna knjiga i još niz sitnica našli su se u Nininoj nagradnoj vrećici.
Ivana Ćorić, prof. hrvatskoga jezika i književnosti
Dana 14. veljače obilježava se Međunarodni dan knjigom. Ukoliko imate slikovnice i dječje knjige koje ste "prerasli", možete ih donijeti u školsku knjižnicu najkasnije do 12. veljače 2025.
Sve prikupljene slikovnice i knjige za djecu bit će odnešene do Gradske knjižnice i čitaonice Vinkovci, koja će iste darovati Centru za rehabilitaciju "Mala Terezija" Vinkovci.
"Čitam, dam, sretan sam! Svoju knjigu daruj, tuđe srce obraduj!"
U školskoj knjižnici možete pogledati izložbu radova naši učenika 6. i 8. razreda.
Učenici 6. razreda izradili su Trpimirov i Branimirov natpis, te opremu srednjovjekovnih vitezova.
Učenici 8. razreda izrađivali su SUNČEV SUSTAV.
Uratci su izrađeni samostalno pod vodstvom učiteljice Geografije i Povijesti, Danijelom Zovko.
Svake godine, Vijeće učenika naše škole u suradnji s pedagoginjom i školskom knjižničarkom sudjeluje u božićnoj radionici.
Ove godine izrađivali smo drvene kuglice za božićnu jelku. Središnji motiv bile su glazbene note koje su poveznica ovogodišnje predstave: Glazba badnje večeri.
Pedagoginja i školska knjižničarka
U sklopu Ogranka Hrvatskog pedagoško-književnog zbora Vukovarsko-srijemske županije u našoj školi održana je pedagoška tribina na temu: Umjetna inteligencija u obrazovanju.
Uvođenje umjetne inteligencije u obrazovni sustav otvara mogućnost stvaranja dinamičnnog i prilagodljivog okruženja za učenje i poučavanje, samo ako se iskoristi na odgovoran način uz pronalaženje rješenja za rizike i probleme koje umjetna inteligencija donosi.
O tome kako i gdje implementirati umjetnu inteligenciju u obrazovanju, govorila je predavačica Jelena Cvrković, stručna suradnica izvrsna savjetnica.
Pedagoginja
Kata Piršljin, prof.